PRESS RELEASE LANGUAGES:

BRABBU sophisticated design joined the new modern 5-stars hotel: Sofitel Frankfurt Opera.

Sofitel Frankfurt Opera just opened in October to show once again to the world how to integrate, in a 5-stars hotel, the sophistication of mid-century French mansions with the straight modern and demanding Frankfurter culture. BRABBU is very happy to be part of this project. It was great pleasure to work once again with Accor Hotels Group.

The Designers & Inspiration

Drawing on the recognized expertise of the designer Nicolas Adnet of the firm MHNA Paris, Sofitel has created a resolutely modern hotel, inspired by the French city mansions of the 17th and 18th centuries. The Sofitel Frankfurt Opera pays tribute to the French way of life by recreating it in a sophisticated atmosphere, right in the heart of Frankfurt. All the furniture and facilities of the highest quality were specially designed for the hotel.

The Location

Situated in Opernplatz, just a ten-minute walk from both the Frankfurt Opera and the Liesl-Christ-Anlage park, the Sofitel Frankfurt Opera enjoys an ideal location in the most international city of Germany and all Europe.

Why Sofitel?

Sofitel Hotels & Resorts are the luxurious interpretation of the new French art de vivre. They are the elegant answer to the modern luxury traveler’s looking for the good things in life. Each hotel is an artful blend of local culture and French soul, and holds itself to a heightened level of excellence and refinement.

This dedication to quality and excellence is embodied every day by the brand’s employees, the Sofitel Ambassadors. More than 26,000 Sofitel Ambassadors serve guests around the world, driven by three core values: a spirit of open-mindedness, a passion for excellence, and an essence of joie de vivre and generosity.

La Conception Sophistiquée de BRABBU et Sofitel Frankfurt Opera

Le Sofitel Frankfurt Opéra a ouver ses portes en Octobre pour montrer une fois de plus au monde comment intégrer, dans un hôtel 5 étoiles, la sophistication des demeures françaises avec la culture moderne et exigeante de Frankfurt. BRABBU est ravis de participer à ce projet.

Les Designers & l’Inspiration

En s’appuyant sur l’e l’expertise reconnue du designer Nicolas Adnet d l’entreprise MHNA Paris, Sofitel a créé un hôtel résolument moderne, qui a été inspiré par les demeures françaises des XVIIe et XVIIIe siècles. Le Sofitel Frankfurt Opera rend hommage au mode de vie français en le recréant dans une atmosphère sophistiquée, en plein cœur de Francfort. Tous les meubles et équipements de la plus haute qualité ont été spécialement conçus pour cet hôtel.

Emplacement

Situé à Opernplatz, à seulement dix minutes à pied de l’Opéra de Francfort et du parc Liesl-Christ-Anlage, l’hôtel Sofitel Frankfurt Opera bénéficie d’un emplacement privilégié dans la ville la plus internationale d’Allemagne et de toute l’Europe.

Pourquoi Sofitel?

Les Hôtels & Resorts Sofitel sont l’interprétation luxueuse du nouvel Art de Vivre à la française. Ils sont la réponse élégante et sophistiquée aux voyageurs de luxe modernes qui cherchent les bonnes choses de la vie. Chaque hôtel est un mélange artistique de la culture locale et de l’âme française, et chacun présente un niveau accru d’excellence et de raffinement.

Ce dévouement à la qualité et à l’excellence est compris chaque jour par les employés de la marque, les Ambassadeurs Sofitel. Plus de 26 000 ambassadeurs de Sofitel sont guidés par trois valeurs fondamentales, afin de répondre aux attentes des invités dans le monde entier: Un esprit d’ouverture, une passion pour l’excellence et l’essence d’une authentique joie de vivre et de générosité.

Click here to download!

El diseño sofisticado de BRABBU fue incorporado en el nuevo hotel de cinco estrellas: Sofitel

Sofitel Frankfurt Opera abrió en octubre para mostrar una vez más al mundo cómo integrar, en un hotel de 5 estrellas, la sofisticación de las mansiones francesas de mediados de siglo con la moderna y exigente cultura Frankfurter, y BRABBU está muy feliz de hacer parte de este proyecto.

Los Diseñadores & Inspiración

Basado en la experiencia del reconocido diseñador Nicolas Adnet de la empresa MHNA Paris, Sofitel ha creado un hotel moderno, inspirado en las mansiones francesas de los siglos XVII y XVIII. El Sofitel Frankfurt Opera hace honor al estilo de vida francés, al recrear un ambiente sofisticado en el corazón de Frankfurt. Todo el mobiliario y el equipo de la más alta calidad fue especialmente diseñada para este hotel.

Ubicación

Situado en Opernplatz, a sólo 10 minutos a pie de la Ópera de Frankfurt y del parque Liesl-Christ-Anlage, el Sofitel Frankfurt Opera dispone de una ubicación estupenda, en la ciudad más internacional de la Alemania y de toda la Europa.

¿Por qué el Sofitel?

Los Hoteles & Resots Sofitel son la representación de lujo del nuevo arte de vivir francés. Son la respuesta elegante y sofisticada al viajero de lujo moderno que busca las cosas buenas en vida. Cada hotel es una ingeniosa mezcla de la cultura local con el alma francesa, y cada uno tiene un mayor nivel de excelencia y refinamiento.

Esta dedicación a la calidad y la excelencia es encarnada cada día por los empleados de la marca, los Embajadores de Sofitel. Más de 26.000 embajadores de Sofitel sirven a clientes de todo el mundo, impulsados por tres valores fundamentales: una mente abierta, pasión por la excelencia y la esencia de la alegría de vivir y generosidad.

Click here to download!

See our partners new collections!