PRESS RELEASE LANGUAGES:

Hotel Providence, in Paris furnished by BRABBU

The Hotel Providence, located right at the Porte Saint-Martin, in Paris, now – since past December 2015 - offers its guests a lot more than its history; it also offers beautiful interiors, designed as a cross between a Parisian family home and an English country cottage.

Perched in a little square lit by retro lampposts, the building looks cozy and elegant, and seen from the outside it seems taken from a Parisian movie scene. When we enter the door, instead of immediately finding the reception, we find a bar counter inviting us in to the restaurant space. At the left edge of this counter, we find the reception.

The 18 rooms of the 1854 Haussmannien building, have been individually decorated by interior designer Sophie Richard and her best friend Elodie Moussié, after Pierre Moussié decided to start his journey in the hotel industry. The rooms feature dark-coloured vintage woodwork and antique headboards that really accentuate the tradition of Paris’ upper-class Haussmannian apartments.

Most rooms have patterned velvet wallpapers, Art Deco lighting fixtures, oversized brass coffee-tables, and velvet, delicate in their forms, armchairs and two-seat sofas; in this particular case, MAYA by BRABBU. Setting a contemporary guest experience out of a speak-easy aesthetic, Sophie Richard found in the MAYA armchairs and sofas, the perfect elements to reinvent the Parisian boutique hotel.

Click here to download!

Hotel Providence, à Paris, décoré par Elodie Moussié et Sophie Richard, et fourni par BRABBU

L'Hôtel Providence, situé à la Porte Saint-Martin, à Paris, offre à ses clients - depuis Décembre 2015 - beaucoup plus que son histoire; il offre également de beaux intérieurs, conçus comme un croisement entre une maison de famille parisienne et une maison de campagne anglaise.

Perché sur une petite place éclairée par des lampadaires rétros, le bâtiment a l'air cozy et élégant, et vu de l'extérieur, il semble tiré d'une scène de film parisien. Lorsque nous entrons par la porte, au lieu de trouver immédiatement la réception, on trouve un comptoir de bar nous invitant dans l'espace restaurant. A gauche de ce comptoir, on trouve la réception.

Les 18 chambres du bâtiment Haussmannien datant de 1854, ont été décorés individuellement par le designer d'intérieur Sophie Richard et sa meilleure amie Elodie Moussié, après que Pierre Moussié décidé de commencer son voyage dans l'industrie de l'hôtel. Les chambres sont équipées de boiseries millésimes de couleur sombre et de têtes antiques qui accentuent vraiment la tradition de la classe supérieure des appartements haussmanniens de Paris.

Click here to download!

BRABBU download catalogue

partners

Boca do Lobo Exclusive Design Delightfull Unique Lamps essentialhome Maison Valentina Luxxu Circu Covet Lounge